Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
2
Studiemethodes. --- Study methods --- School management --- leren leren --- studiebegeleiding --- studiemethoden --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethodiek --- 450.8 --- Leren leren --- Ouderlijke verantwoordelijkheid --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- studiemethode --- Methodiek van het studeren --- 450.9 --- Lager onderwijs --- Studiemethoden --- Overige onderwerpen --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: Leren leren)
Choose an application
-8206-3
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Study methods --- 1e jaar secund. onderw. --- 450.8 --- Studiemethoden --- Methodiek van het studeren --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- studiemethode
Choose an application
Zenuwachtig voor je eindexamens? Slapeloze nachten, trillende knieën en bang voor een black-out? Examenvrees kun je snel en eenvoudig overwinnen in een aantal praktische stappen. Door serieus aandacht te besteden aan je stress voor het examen, haal je straks veel betere resultaten dan je ooit had gedacht. Aan de slag dus! Eindexamen Bikkels is speciaal geschreven voor middelbare scholieren die voor het eindexamen staan. Dit boek staat boordevol tips en trucs met veel aandacht voor het goed leren plannen en organiseren van je eindexamenstof, motivatie, relativeren en ontspannen. (Bron: covertekst)
faalangst --- examenvrees --- Personality development --- Examenangst --- studiemethode --- KHCA --- examens --- 489.54 --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- examenangst --- 371.21 --- Examens (hoger onderwijs) --- Examens --- Faalangst --- Stress --- Examen
Choose an application
0-765-1
Studiemethodes. --- Study methods --- ouders --- leren leren --- studiebegeleiding --- 450.8 --- Leren leren --- Methodiek van het studeren --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethodiek --- Studiemethode: lagere school --- Studiemethoden --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Ouderlijke verantwoordelijkheid --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- leren leren (ler) --- Motivatie ; onderwijs --- Motivatie --- Onderwijs --- Ouderparticipatie in het onderwijs --- Studievaardigheden --- Lager onderwijs --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: Leren leren) --- Studiemethode
Choose an application
60-3408-3
Studiemethodes. --- Secondary education --- leren leren --- studiebegeleiding --- studiemethoden --- Study methods --- School management --- #gsdbP --- studiemethode --- 450.8 --- Basisonderwijs --- Leren leren --- Leren --- Motivatie --- Studiemethoden --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: Leren leren) --- #KUPV:Eekhoutcentrum --- #BSCH: vak: didactiek --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Het aanleren van de spelling gebeurt vaak met veel talige instructie. Voor mensen met dyslexie is dit een moeilijke weg om informatie te verwerken. In deze Module – een spellingsmethode – worden muziek, beweging en visualisatie ingezet bij het leren. De basisregels voor de spelling – ook de werkwoordspelling – worden beeldend en via algoritmes in logische stappen aangeleerd. Het beeldend vermogen van de rechterhersenhelft wordt hiermee verbonden met de logica en de verbale vermogens van de linkerhersenhelft. Zo kunnen ook kinderen en (jong)volwassenen met dyslexie zich de spellingregels eigen maken en zo wordt spelling leuk. Deze aanpak is al werkend met ernstig dyslectische kinderen ontstaan. Steeds weer bleek dat het op deze manier werken met de spelling ook een flinke ondersteuning is voor het lezen. Zo heeft de methode een grote toegevoegde waarde in de strijd tegen laaggeletterdheid. Deze module kan naast alle andere spellingmethodes gebruikt worden en is geschikt voor alle niveaus van basisonderwijs tot hoger onderwijs, zeker ook voor studenten aan lerarenopleidingen. Ook aan ouders die hun dyslectische kind willen ondersteunen, biedt de module heldere handvatten.
464.1 --- #KVHB:Dyslexie --- Dyslexie --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Spellingproblemen(Kinderen met spellingproblemen) --- logopedie --- therapiemateriaal --- dyslexie --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- leerstijlen --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- faalangst --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education --- Orthography
Choose an application
Dit boek gaat over twee scholieren die allebei op eigen kracht hun examen haalden. Het leek erop dat niemand meer in ze geloofde. Toch kregen zij drie maanden voor het examen de kriebels en geloofden nog net genoeg in zichzelf om aan de slag te gaan. Van pechvogel naar held. Het boek is gebaseerd op de 4UZelfregie-methode en gaat over het op eigen kracht ontwikkelen van zelfregie: hoofdrolspeler n je eigen regisseur zijn. Daar komen zelfreflectie, zelfverantwoordelijkheid, zelfcontrole, zelfvertrouwen en zelfsupport aan te pas. En de drang om te overleven, om geen genoegen te nemen met de situatie waarin je je bevindt en vooral om een droom tot werkelijkheid te maken. Dit boek is voor alle pechvogels in het onderwijs die er in de periode voor het examen slecht voor staan, een minimale relatie met docenten hebben en er niet aan moeten denken het jaar nog eens over te doen, maar ook voor docenten en aankomende docenten, en natuurlijk voor zorgelijke, wanhopige ouders Inhoudsopgave : 1 Stap 1 Commitment: de deal is ja zeggen tegen jezelf 2 Stap 2 Plan: structuur aanbrengen in timemanagement 2.1 Is het (examen halen) feitelijk haalbaar? * 2.1.1 Overzicht maken * 2.1.2 Basisschema: overzicht van cijfers * 2.1.3 Van overzicht naar strategie * 2.1.4 Je handtekening zetten onder het verbond met jezelf 2.2 Weekindeling als leidraad * 2.2.1 Van timemanagement naar plannen * 2.2.2 Je weekoverzicht * 2.2.3 Warming-up & cool down 3 Stap 3 Focus: er is n doel en dat is je diploma halen 3.1 Omgevingsinvloeden neutraliseren en mobiliseren * 3.1.1 School * 3.1.2. Vrienden en vriendinnen * 3.1.3. Thuis 3.2 Zelfsupport als basis voor zelfregie 3.3 Vaardigheden in zelfregie * 3.3.1 Vaardigheid 1: jezelf aanmoedigen * 3.3.2 Vaardigheid 2 : grenzen stellen (aan uitstellen) * 3.3.3 Vaardigheid 3: achterdeurtjes gesloten houden * 3.3.4 Vaardigheid 4: discipline * 3.3.5 Vaardigheid 5: zakelijk omgaan met emoties * 3.3.6 Vaardigheid 6: jezelf corrigeren Aanpassen en doorgaan 4 Stap 4 Corrigeer: omgaan met hindernissen 4.1 Hindernis 1: geen zin hebben 4.2 Hindernis 2: concentratieproblemen 4.3. Hindernis 3: stress 4.4 Hindernis 4: Murphy en de wet van Murphy! 5 Stap 5 Act: studeren en examen voorbereiden, doen en halen 5.1 Resultaatgericht studeren * 5.1.1 De eerste stap: focussen * 5.1.2 De tweede stap: vanuit de exameneisen naar nu kijken 5.2 Voorbereiding examen (examenlike oefenen) 5.3 Het examen zelf 5.4 Erna: successen vier je
450.8 --- Studiemethodes --- 371.39 --- Studiemethode --- Methodiek van het studeren --- Examenvrees --- Leerlingbegeleiding --- Zelfvertrouwen --- secundair onderwijs --- Examenvrees. --- Zelfvertrouwen. --- secundair onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- zelfstudie --- examenvrees --- HO (hoger onderwijs) --- studiemethoden --- zelfsturing --- Study methods --- Higher education
Choose an application
Tegenwoordig is er in het onderwijs veel aandacht voor zelfsturend leren. Binnen een leven lang leren is het kunnen sturen van je eigen leerproces namelijk noodzakelijk geworden voor je toekomstige carrière. Zelfsturend leren heeft te maken met de student zelf, met het sturen van het leerproces en met leren. Deze 3 aspecten komen in dit boek uitvoerig aan bod.Er wordt eerst stilgestaan bij de theorie rond zelfsturend leren. Zelfsturing is volgens de auteur een aan te leren complexe vaardigheid en bestaat uit een aantal leeractiviteiten. In een zevental hoofdstukken worden de volgende sturingsactiviteiten uitgewerkt: oriënteren (op jezelf, op de inhoud en op de leeromgeving), plannen, uitvoeren, evalueren en reflecteren. Nadat deze activiteiten los van elkaar zijn besproken, komen ze bij elkaar in het hoofdstuk 'Zelfsturend aan de slag'. Het laatste hoofdstuk werpt een blik op de basisschool. Hoe wordt daar omgegaan met zelfsturing?De motor voor zelfsturend leren is reflectie. Vanaf het eerste hoofdstuk is reflectie aanwezig in de opdrachten. Het boek is individueel te gebruiken, maar is nadrukkelijk geschreven voor het gebruik in leergroepen. Daar komt de reflectie beter tot zijn recht en komt het onderwerp meer tot leven, omdat ervaringen uitgewisseld kunnen worden en de mogelijkheid bestaat om elkaar te motiveren. Dat komt de zelfsturing binnen de studie uiteindelijk ten goede
studievaardigheden --- studiebegeleiding --- studiemethoden --- zelfsturing --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Studiemethode --- #KVHB:Studeren --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Zelfsturing --- studiemethode --- 450.8 --- Studeren --- Zelfstandigheid --- Leerprocessen --- Levenslang leren --- Pedagogiek --- Onderwijs --- Leerproces --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
6
Studiemethoden --- Frans --- 1e graad secundair onderwijs --- Studiemethode --- Franse spraakkunst. --- Secundair onderwijs. --- 485.24 --- 485.2 --- Leren --- 1ste graad s.o --- 450.8 --- Studiemethodes --- Franse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Taal en letterkunde; overige talen --- Methodiek van het studeren --- 831.1
Choose an application
Als doen leren het niet meer doet... is een praktische gids voor ouders van schoolgaande jeugd die een actieve rol willen spelen in het begeleiden van hun kinderen. Zonder zich te verliezen in wat het werk zou moeten zijn, immers: "gras groeit niet door eraan te trekken". De rol van ouders is wel enorm belangrijk. Ze kunnen hun kinderen helpen om met meer motivatie aan de slag te gaan en hen begeleiden tot jongeren die zelf richting geven aan hun schoolse (en andere) prestaties. De auteurs vertaalden hun lange ervaring met studiebegeleiding in korte, heldere, vlot leesbare artikelen die los van elkaar gelezen kunnen worden.
Leren leren. --- Studiebegeleiding --- Studiemethodes. --- Ouderbegeleiding. --- Secundair onderwijs. --- departement Lerarenopleiding 09 --- studiebegeleiding --- secundair onderwijs --- Ouders --- Leren leren --- Studiemethoden --- leren leren --- studiemethode --- studeren --- tieners --- adolescenten --- motivatie --- 450.8 --- Studiemethode --- Studeren --- Methodiek van het studeren --- Gesprek --- School management
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|